Tal i com marquen els estatuts del Bloc, després de cada Congrés Nacional del partit, han de tindre lloc els congressos comarcals i locals del BLOC. En el cas de la Marina Alta, serà el dia 17 de novembre a la Casa de Cultura de la capital de la comarca.

L’actual secretari comarcal, Joan Gasquet, ha desgranat el contingut del Congrés, que constarà del seu informe de gestió, així com de l’informe de finances, la tria d’una nova executiva comarcal, i l’elecció dels membres que representaran a la comarca al consell Nacional del BLOC.

Gasquet, ha explicat que les candidatures per a la nova executiva, hauran de presentar-se en una llista tancada amb els membres que la conformen abans de l’inici del Congrés. També ha explicat que no es presentarà a la reelecció del seu càrrec. “És moment de renovar càrrecs i això ajudarà a que el partit també continue evolucionant, i donant pas a nova gent”, ha afirmat.

L’executiu de Gasquet, actiu des de març de 2009, ha afrontat els reptes electorals de 2011, amb les eleccions locals, autonòmiques i estatals, amb un augment de representació en la Generalitat Valenciana, irrupció al Congrés Diputats amb un representant, i l’augment d’alcaldies a la comarca.

L’actual secretari, remarca que, “estos son uns moments molt importants per al BLOC, perquè junts als altres partits que conformen Compromís, i les persones a títol individual que s’afegisquen, caldrà anar aplicant el model de la coalició a totes les comarques i localitats del País Valencià”.

Gasquet ha fet esment a la situació en la que es troba sumit el País Valencià i l’Estat Espanyol i ha assegurat que “els polítics han de treballar per les persones, i no estar a dispenses dels Bancs, com passa actualment, s’han de dedicar esforços per donar bons serveis públics com l’educació i la sanitat, i treballar de valent per eixir d’aquesta crisi que ens està ofegant”, i considera que “el BLOC-Coalició Compromís està sent el referent per a molts ciutadans que veuen en estes formacions posicions coherents i valentes front la davallada de la classe política tradicional”.