Jaume Costa, Joan Baldoví, Joanvi Vallés i Jose Fran Mulet

Més de mig centenar de persones van acudir dilluns passat al Centre Social de Xàbia al col·loqui organitzat per Compromís per Xàbia al qual va assistir el diputat de Compromís-Equo a les Corts espanyoles, Joan Baldoví. A més de respondre a les moltes preguntes que li va formular el públic, Baldoví també va explicar el dia a dia que desenvolupa al Congrés dels diputats de Madrid.

En aquest sentit, el diputat valencianista va reivindicar “la feina de la coalició Compromís front al bipartidisme del PP i PSOE que quan han de pactar alguna cosa ho fan sense mirament, com en el cas de la reforma de la Constitució”. Segons Baldoví, “aquest poder dels dos grans partits està començant a clavillar-se.

A la pregunta de com fer front al bipartidisme, el diputat de Compromis va explicar que “com ho estem fent ara, amb un exèrcit format per gent anònima que, sobretot des de les xarxes socials, ha fet possible que jo siga diputat”“Eixa és la nostra feina, la del desgast i la denúncia, va afirmar posant com exemple el cas de la moció presentada per ell mateix per a exigir que no es destruisquen aliments i que va aconseguir molt de ressò amb la seua aparició en el programa Salvados de La Sexta. “El PP va rebutjar aquella moció al Congrés però gràcies al programa, els supermercats Mercadona han hagut de començar a donar a aliments a entitats solidàries, cosa que abans no feia. Eixa és la nostra força”, va concloure.

En relació a una altra pregunta, aquesta sobre la reforma de l’administració local i la reducció del nombre de regidors als ajuntaments –a Xàbia es podria passar de 21 a 15 ó 17-, Joan Baldoví va lamentar que PP i PSOE sempre arriben a acords quan els interessa als dos i va reivindicar “el paper dels regidors de pobles i ciutats –ell mateix ho és de Sueca- perquè ells saben els problemes reals de la gent”.

Finalment, el diputat de Compromís va alertar de que “jo crec que el PP seguirà amb les polítiques contra l’Estat del benestar afegint però que “estic convençut que prompte tindrem un canvi tant a la Generalitat com al Govern central i demostrarem que la gent de Compromís som capaços de governar més enllà dels ajuntaments davant la gestió mediocre i miserable dels qui ho fan actualment”.

Text: Nota de Premsa de Compromís per Xàbia.

A la foto podem vore, d’esquerra de dreta a Jaume Costa, Joan Baldoví, Joanvi Vallés i Jose Fran Mulet.